Jógaoktatói tanfolyam AgniSoma: Első és második nap

A szombati és vasárnapi reggeli jógagyakorlás során számomra a legnagyobb nehézséget főleg az óra eleji pránájáma gyakorlatsor és a legegyszerűbb ászanák helyes kivitelezése jelentette.

Légzőgyakorlatot egyébként sajnos igen ritkán végzek, így különösen nehéz volt számomra a hosszú mély (egyenként négy másodpercig tartó) be-és kilégzések közt a levegőt kinn és benn tartani. A harmadik-negyediknél már nem is tudtam követni Gabi utasítását, kénytelen voltam levegőért „kapkodni”. Már eddig is észrevettem magamon, hogy előfordul, hogy nehezebbnek találom kontrollálni a légzésemet, különösen a reggeli órákon. Az is nehézséget okoz, hogy esetenként nyomást, enyhe szúró fájdalmat szoktam érezni a mellkasomban belégzésnél (ezt a tünetet pár hónapja pulmonológián kivizsgáltattam, minden eredmény negatív lett, így az orvossal abban maradtunk, hogy valószínűleg „izomláz” van a mellcsontom, bordáim körül – ugyanis a szűk másfél éve kezdett jógagyakorlásomat évekig tartó „tespedés” előzte meg).

Érdekes módon bizonyos napokon nem okoz gondot fenntartanom a mély udzsajjít (aránylag rövid ideje alkalmazom ezt a speciális légzést), más napokon azonban nehezemre esik a légzésre fókuszálnom és hamar szabálytalanná válik a légzésem és nem is sikerül az óra során később sem szabályossá tennem. Bár folyamatosan törekszem a helyes légzésre gyakorlás közben és a mindennapokban is, a mostani hétvége ráébresztett, hogy ezen a téren még nagyon sokat kell fejlődnöm.

A könnyebb, kevesebb erőfeszítést igénylő ászanákról pedig röviden annyit, hogy hajlamos vagyok kivitelezésükre kevesebb figyelmet fordítani, főleg olyankor, ha nem tudom, hogy mit is kellene éreznem közben. Emiatt is tartottam hihetetlenül tanulságosnak, amikor az instrukcióadást gyakoroltuk, hiszen ott folyamatosan meg kellett állnunk, el kellett gondolkodnunk, hogy pontosan hol és mi is történik, hogyan és hova lélegzünk, mire fókuszálunk. Csak amikor apró elemekre bontottuk a napüdvözletet vált világossá számomra, hogy mennyi mindent meg lehet dolgoztatni a testünkben a helyes kivitelezéssel. Ez a tanulság a nehezebb, nagyobb erőkifejtést és koncentrációt igénylő ászanák gyakorlásánál is kamatoztatható számomra.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s