Jó éjszakát, éber álmokat! I. – Álomnapló

lucid-dreaming-e1507706777467

Évek óta foglalkoztat, hogy megtanuljam az éber álmodás technikáját és azt alkalmazhassam a mindennapokban. Amikor világossá vált számomra, hogy milyen hatalmas lehetőségek rejlenek benne, eldöntöttem, hogy kísérletet teszek az elsajátítására.

2016-ban vásároltam először egy könyvet a témában, bár már két évvel korábban vettem egy másikat a tibeti álomjógáról, de ezt akkor nem kapcsoltam a fejemben az éber álmodás jelenségéhez. Morley könyvének elolvasása motivált az álomnapló írásához és ezt vezettem is egy pár hétig. Tavaly volt még egy hasonló próbálkozásom, viszont az idei évben nemrégiben már tényleg komoly szándékkal vágtam bele ismét a projektbe.

Ebben a bejegyzésben az álomnaplóról fogok írni egy kicsit, illetve ahhoz javaslok tippeket Nektek.

79beb-thinkstockphotos-aa032246Nos, álomnaplót vezetni KELL. Anélkül jelentősen lecsökken az éber álmodás megtapasztalásának lehetősége. Utólag arra jöttem rá, hogy azon túl, hogy persze így vissza tudom olvasni a régebbi álmokat és ezekben ún. álomjelzőket kereshetek a továbblépéshez (erről majd később), ez a módszer segít nekem abban, hogy tudatos álmodóvá váljak. Az a tény, hogy naponta 10-15 percet foglalkozom az álom (álmok) lejegyzésével, lassan beszivárogtatom ezt a világot a hétköznapok realitásába. És ez az egyik kulcsa az éber álmodás kifejlesztésének: tudatosítani, hogy létezik egy világ bennünk, amelyet szép lassan az ellenőrzésünk alá vonhatunk, ha elég kitartóak vagyunk.

Tegnap például hajnalban olyan 5 előtt felébredtem és semmi nem állt távolabb tőlem, hogy tollat ragadjak (persze nem volt a füzet mellett…) és az alvó páromat fel nem ébresztve lejegyezzem az álmaimat… Szóval egy igen erőteljes elhatározásra lesz majd szükségünk, hogy napi rendszerességgel (ebben benne van, hogy esetenként két-vagy akár háromszor is álmodunk, attól függően, hogy hányszor ébredünk fel magunktól vagy ébresztjük meg magunkat – erről is majd később) vezessük a naplót.

Igazság szerint a naplóba írás már a lefekvést megelőzően elkezdődhet: írd fel a dátumot (azt is, hogy reggel vagy este van-e) és legalább egy mondatban fogalmazd meg a szándékod: “Emlékezni akarok az álmaimra, amikor felébredek. Részletesen elő tudom majd hívni őket ébredés követően.” – vagy bármi hasonlót. A lényeg, hogy írásban pecsételd meg a döntést, hogy a tudattalan elkezdjen dolgozni rajta már a lefekvés előtt. Ez nagyban segíteni fogja, hogy valóban emlékezz az álmodra reggel és le is tudd írni majd. Tapasztalok szerint ez még azoknál is hatásos, akik gyakorlatilag sohasem emlékeznek az álmaikra.

71meFMXM4wL._SY450_A füzet, amelyet erre használsz, semmi mást ne tartalmazzon: kizárólag az álomnaplódnak tartsd fent (bármilyen füzet megteszi, a lényeg, hogy szívesen használd majd) és legyen egy toll vagy ceruza is mellette (saját tapasztalatból mondom, hogy akár érdemes hozzákötni valahogyan a füzethez…), amelyet szintén csak erre használsz. Nekem aránylag fontos, hogy milyen hegyű tollal írok, szóval válassz olyat, amit szeretsz.

Én személy szerint nem javaslom, hogy a telefonodat, táblagépedet használd a lejegyzéshez, persze megvannak az előnyei (kényelmes, nem kell felkelni hozzá; nem kell külön világítás; biztos, hogy el tudod olvasni majd; illetve van aki gyorsabban ír így, ráadásul álomnapló alkalmazásokat is le lehet tölteni már telefonra), de nekem mégsem jött be ez a megoldás: egyrészről teljesen személytelennek találom – visszaolvasva kevésbé emlékeztem az így lejegyzett álmokra, mint amiket kézzel írtam. Másodsorban nagy a kísértés, hogy mást kezz el nézegetni / csinálni a telefonodon közben / utána és főleg ha még vissza szeretnél feküdni a lejegyzést követően, nagyon nem mindegy, hogy milyen hatások értek, mielőtt újra beleveted magad az álmok világába…

A naplóba rajzolhatsz is akár, leírhatod az érzéseidet, a légkört vagy ha nem tudod felidézni az eseményeket, akkor írd le azt, milyen érzeteid vannak ébredéskor. Ha tényleg nincs mit leírni, azt is jegyezd le! Fontos, hogy jelen időben írd le a történteket, mintha most élnéd át őket.

10-bad-habits-insomnia-watch-the-clockA másik fontos kérdés, hogy hogyan oldod majd meg az írást: készülj fel, hogy pár nap után már hajnalban, akár 2-3 órával a szokásos ébredési idő előtt fel fogsz ébredni és igen, ekkor már lesznek lejegyzendő álmaid. Ha nem egyedül alszol a szobában / ágyban, nem mindegy, hogy hogyan oldod meg a világítást. Ha az éjjeli lámpa fénye nem zavarja az alvót melletted, akkor rendben, ha igen, akkor kísérletezned kell majd a zseblámpás / telefonos világítós megoldással, anélkül, hogy kisütnéd a szemedet a sötétben… Esetleg ha össze kell kötnöd egy gyors vizeléssel (erről még később), akkor akár a fürdőszoba / WC is megteszi a célnak és így nem zavarod annyira a másikat.

Ha a reggel nagyon rohanós, akkor lejegyezhetsz pár kulcsszót is akár, hogy az alapján leírhasd, ahol legközelebb lehetőséged van rá (pl. a közlekedési eszközön). Azonban a legjobb, ha számolsz ezzel a reggeli plusz tevékenységgel és ennek megfelelően állítod be az ébresztődet.

alarm-cat

Jó naplóvezetést kívánok!

http://www.facebook.com/naprolnapranap/

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s